tisdag 14 april 2009

Vårstädning

Oj vad vi städade igår! Började när jag kom hem från jobbet klockan tre och var inte färdiga förrän åtta. Så tio timmar tillsammans, inte så illa pinkat va? Och Nicke var så grym! Ganska så ofta klagar jag på att han är lat och jag kan ärligt talat inte komma ihåg när han dammsög senast. Men igår var det annat! Han rensade avlopp, kröp i hörnen i toaletten och gnodde, skurade spisen...han var helt enkelt jätteduktig! Tack älsko!
Jag har länge undrat var mina hårnålar tar vägen. Dom bara försvinner och så får jag köpa nya. När vi tog bort stora mattan i vardagsrummet fick jag svaret. Dumma katter!!!
Jag har under hela min uppväxt varit väldigt slarvig. Alldeles för slarvig, nästan grisig. Det är annorlunda nu. Visst, när jag gör grejer (städar) gör jag det ofta halvdant, men jag gör dom åtminstone. Numera skäms jag ögonen ur mej om det kommer hem folk och det är stökigt hemma. MEN något som jag ALDRIG lär mej, det är att ta upp mina kläder. Jag slänger kläderna vid sidan av sängen och eftersom ingen ser dom förutom jag tycker jag att det är okej. Bilden ovan visar hur det såg ut innan jag började rensa. Jag tror aldrig jag kommer lära mej. Seriöst. Det är något fel, någonstans.
Till och med balkongtrappan skulle sopas.
Vi gjorde ALLT igår, förutom en sak. Putsa fönstren. Det skulle verkligen behövas men vi ska snart flytta (förhoppningsvis) så jag inbillar mej att det är okej att vänta tills då. Vill ju inte putsa dom två gånger!
Men vad underbart när man har en helt ren lägenhet! Det luktar så gott och själv känner mna sej så ren. Vi var helt utmattade efteråt och vi förtjänade verkligen att sätta oss i soffan och se en film. Bra Liza och Nicklas!!

Inga kommentarer: