tisdag 28 april 2009

Klagosång

Är så trött ikväll! Hela dagen har jag gått runt med känslan i kroppen att jag snart kommer bli sjuk. Ni vet hur det känns. Ont i halsen, tjock i huvudet, tung i kroppen och väldigt trött. Och det är inte så konstigt. Har räknat ut att jag denna månad jobbat lite mer än hundra timmar, och då är inte mina journätter inräknade i det. Samtidigt pluggar jag heltid. Inte konstigt man är trött. Men vad ska man göra? Kan ju inte sjukanmäla mej när jag inte är sjuk eller för att jag kanske kommer bli sjuk. Det funkar inte. Så vi kör på. Idag har varit en tuff dag. Pluggat som en galning på förmiddagen inför gruppförhöret vi skulle ha på eftermiddagen. Gruppförhöret gick verkligen jättebra! Men efter det var jag så trött och ville egentligen bara hem och sova. Men det gick inte. Bara att ladda om batterierna och gå och jobba. Nu är jag äntligen hemma och tröttheten bränner i kroppen. En liten del av mej funderar på att sjukanmäla mej imorgon. Jag har bara skola och då drabbar det ju bara mej. Jag får inte bli sjuk, torsdag och fredag blir långa dagar med mycket jobb och då är det ju storhelg. Har inte råd att stanna hemma då. Men duktig som jag är kommer jag att gå till skolan. Det funkar inte att vara hemma nu på slutspurten. Nähä, det är bara att hålla tummarna för att vi vaknar pigga och utvilade imorgon!

Inga kommentarer: