onsdag 1 april 2009

AJ!

Det är så synd om mej så ni anar inte. Det har nog aldrig varit så synd om mej som det är just nu. Jag har skurit mej i fingret! Buhuuuu! Jag skulle skala en lök och precis när jag skär till så åker löken iväg och kvar är bara mitt pekfinger som fick smaka på kniven. Jag skar riktigt djupt. Det började störtblöda och jag inser ganska snabbt att här behöver det sys. Jag ringde Nicke och bad honom skynda sej hem från jobbet. Vet ni vad han säger??? "Ja men älskling, de är ju tur att det är första april idag så att vårdcentralen har öppet längre." Han trodde inte på mej!! Han trodde att det var ett aprilskämt. Jag gjorde allt för att övertyga honom om att det var sant, men vet ni vad han gör istället än att skynda sej hem? Åker till ICA! I det här läget måste jag hitta på nåt för att få hem honom snabbt eftersom jag håller på att förblöda (nåja, nästan iaf). Det enda jag kunde göra var att ta en blodig bild och skicka. Då blev de fart på honom men då hade det redan gått en kvart. Vi åkte till vårdcentralen på en gång och jag fick som sagt sy. Nu får jag inte använda fingret överhuvudtaget så Nicke fick fortsätta laga maten. Men någon lök ville han inte skära.
Så, nu är det bara hoppas att natten på jobbet inte kommer innebära några överraskningar eftersom jag knappt kan använda handen. Stackars, stackars mej...

3 kommentarer:

briard.bloggagratis.se sa...

Hej! Men Liza så du gör :(
En fördel är väl att du kanske blir servad nu när du är handikappad :)
Lycka till i natt och tack du är en goding. Kramen

Unknown sa...

Aj aj Liza!! Hoppas det inte gör allt för ont.

Liza sa...

Hehe, aa min vanliga klantighet ställer till de! Visst blir man servad, Nicke gjorde ju klart maten som sagt, och jag ska fortsätta spela på att jag har jäääätteont (fast nej Nina, de gör inte så ont just nu iallafall)