onsdag 1 april 2009

Betyg och tänder.

Idag hade vi betygssnack. Jag har varit så duktig! Har MVG i medicinsk grund och det är i stort sett beroende på arbetet som vi lämnade in idag om jag får behålla MVG:et eller inte. Men jag tror nog att det ska gå bra. I Omvårdnad ligger jag på VG med goda chanser att få MVG så nu ska vi kämpa lite extra... Och i Arbetsmiljö och säkerhet fick jag MVG och den kursen är slut så det kan jag inte påverka mer. Wihoooo! Jag är så stolt över mej själv! Vem hade trott att jag skulle sluta som ett MVG-barn efter resultaten i nian? Snacka om att inställning och motivation kan ändras bara man får lite tid på sej....!
Något som däremot gjorde mej förbannad var att jag fick se hur närvaron såg ut på alla lektioner. Jag hade fått ledigt i början på terminen för att åka till Thailand. Men "Virret och flummet" har skrivit ogiltig frånvaro på mej trots att hon VET att jag var ledig. Tur för henne att det inte var så pass mycket att CSN blev inkopplat.

Imorgon ska jag till Västervik och dom ska fixa "nästa del" med mina tänder. Dom ska öppna upp tandköttet igen och sätta dit skruvarna. Jobbigt värre och jag ser inte alls fram emot det. Varje gång dom öppnar upp tandköttet lämnas ju ett ärr och det är inte så kul. För varje gång dom ska in och gräva i min mun blir det bara jobbigare. Jag vill att dom ska vara färdiga och lämna mina tänder ifred.
Sedan är ju jag så dum också så jag tror att jag är någon slags övermänniska. Jag lovade att jobba inatt. Hur kan jag göra en sådan dum sak? Jag ska ju vara i Västervik vid åtta på morgonen vilket innebär att jag måste åka från jobbet vid sex. Hur smart är det?!! Jag kommer inte vara ett dugg mentalt förberedd utan bara stressad och det är inte alls bra. Jag måste sluta tro att jag är någon slags övermänniska som klarar allt och inte ta på mej jobb när jag behöver vara pigg, utvilad och mentalt förberedd. Dumma Liza, lär dej nån gång!

2 kommentarer:

briard.bloggagratis.se sa...

Hej Liza! Grattis till dina betyg :). Men vad sjutton gör vi nu då? Du ska väl jobba för mig i natt va? Hmm det blev konstigt!Jag är en bakterihärd just nu men du måste ju fixa tänderna så du kan le med hela munnen :). Jaha hoppas kontorsLena fixat natten? Har inget annat hört. Kramen

Liza sa...

Tack tack! jag är väldigt nöjd med betygen måste jag säga! men de e lugnt, jag löser natten, de e inget jag dör av. men du, krya på dej!!!