torsdag 2 april 2009

Ångest idag...

Nu är det gjort. Jag har fått i skruvarna och det är så skönt att det är över. För den här gången. Men fy vad jobbigt det har varit idag. För varje gång dom ska göra något nytt med min mun blir det bara värre och värre. Men det har aldrig varit så illa som det varit idag. Jag bröt ihop. Det hade känts okej innan, jag var inte nervös eller så. Men så fort jag satte mej i stolen fick jag en fruktansvärd ångest. Och när dom hade tippat mej och började ge bedövningen mådde jag så dåligt så jag började gråta. Och sedan grät jag mej igenom hela operationen som kanske tog 20 minuter. Men jag låg med ett skynke över ansiktet så det var ingen som märkte, som väl var. Men det handlar inte om smärtan, jag är ju bedövad, så det gör inte ont just under ingreppet. Men jag känner ju ändå allt dom gör. Jag kände precis när dom skar upp tandköttet och det är väldigt psykiskt jobbigt när jag egentligen bara vill att allt ska läka och bli bra. Efteråt frågade dom om det hade gått bra och då kunde jag inte hålla tillbaka längre utan började storböla. Kände mej som ett litet barn. Usch, vill inte mer...

Men nu är det flytande kost som gäller igen de närmsta tre dagarna och sedan är det mosat i fyra. Såhär ser det ut nu för er som vill se:

3 kommentarer:

Unknown sa...

Usch så jobbigt! Hoppas du blir färdig med det där snart.. Kramar

Liza sa...

hoppas jag med. snart så...krams

Petra sa...

hua tycker synd om dig, verkligen skitjobbigt. men det blir bra när det är klart. kram