fredag 10 april 2009

Sömn

Jag hade sömnproblem under flera års tid när jag var yngre. Det är bättre nu men ibland faller jag tillbaka i det där. Har svårt att sova och när jag väl somnat sover jag oroligt. Därför har sömnen blivit en stor "grej" för mej. Helt annat är det för Nicke, han sover nästan alltid som en klubbad säl. Iaf, nästan alltid ligger han och kollar på CSI på kvällen och ibland glömmer han att stänga av, vilket innebär att tv:n ligger och surrar hela natten. Det gör inget för honom, han sover ju så hårt men jag vaknar alltid nån gång och sedan är oftast min natt förstörd. Så var det inatt. Nicke somnade ifrån tv:n och jag vaknade lite irriterad och skulle stänga av den. Jag försöker väcka Nicke och fråga var dosorna är, men han vaknade inte hur jag än gjorde. Så jag fick börja leta efter dosorna (som han lagt på golvet på sin sida men innan jag märker det har jag vänt upp och ner på hela sängen) Vid det laget var jag vansinnig. Då, när jag hittat dosorna vaknar Nicke och blir sur han med för att jag väckt honom. Jag var så arg, så jag kunde inte somna om på bra länge. När jag vaknade imårse var jaag fortfarande arg som ett bi. Allt var fel och nu, många timmar senare känner jag fortfarande att jag är som en tickande bomb. Allt måste gå min väg idag, annars kommer jag explodera.
Som väl var har jag haft en helt okej dag på jobbet. Som vanligt var det för mycket folk inringda och det fanns inget att göra, så det enda jag gjort är att gå en vääääldigt lång promenad med Maja och en boende. Helt okej och jag känner väl inte direkt att jag arbetat ihjäl mej.

Nähä, nu börjar Nicke skrika om att han är hungrig inifrån sovrummet så jag får väl börja fundera på vad vi ska hitta på till middag...

3 kommentarer:

HELENA sa...

hEJ DU FÅR VÄL BE ATT HAN HJÄLPER TILL LITE.

Liza sa...

mmm...jag är inte lika hungrig som han så ja kör "väntauttekniken" jag börjar inte med maten förrän han är så pass hungrig att han hjälper till bra va!

Helena sa...

Det tycker jag låter jättebra