måndag 27 april 2009

Silly rymmer!

Mitt huvud blöder. Plugg, plugg och plugg! Jag, Linda och Malin har suttit hemma hos mej sen tio och pluggat. Det har gett resultat. Jag är numera klar med två av tre arbeten som ska vara inlämnade inom kort. Det tredje kommer göras klart imorgon. Mycket bra!

Vi har två datorer hemma hos mej, min bärbara och Nickes stationära. Malin och Linda satt vid min och jag satt vid Nickes eftersom vi skrev på olika arbeten. Kommunicerade gjorde vi på MSN. Plötsligt skriver Linda: "Din katt rymmer. Kom hit!" När jag skyndar mej in i köket står Malin och håller Silly i bakbenen för hon är på väg ut genom fönstret. Både jag och Linda springer dit och försöker få tag i Silly så hon inte ramlar ut. Vi häver ner en kruka som hamnar på Lindas tå och går sönder. Ajajaj! Till slut fick vi tag i Silly och Linda kunde plåstra om sin tå. Det komiska i detta är när Linda skriver "Din katt rymmer. Kom hit"! Det hade gått så mycket fortare att skrika det istället för att skriva. Och då har det kanske gått för långt när man använt MSN så mycket att man glömmer bort att man har en mun.

4 kommentarer:

Linn sa...

Haha, klockrent!Jag känner ett par som skriver till varandra på msn medan de tittar på varsin tv, i samma lägenhet..va hände?

Liza sa...

nicke och jag brukar kommunicera så ibland me...men då är man lite väl lat, va?

Briard.bloggagratis.se sa...

Haha den var ju rolig men kanske inte just då.Konstigt det här med msn och kommunikation. Jag får bättre svar av min tonårsson om han sitter vid sin dator o jag vid min, vilka svar jag får då :), annars svammlar han bara och muttrar. Glad att msn finns. Kramen på dig

Liza sa...

haha! lägg till mej marita, liza_117@hotmail.com