fredag 24 april 2009

SHOPPING!

Okej folks, nu ska jag berätta en sak för er. Är man en fattig student kan man inte lägga hur mycket pengar som helst på kläder. Men det betyder inte att man ska nöja sej med mindre för det. Det gäller bara att lära sej en konst. Denna konst är ett ord innehållande fem bokstäver. F.Y.N.D.A! Det har jag gjort idag. Jag har fyndat som bara den och det har gjort mej till en lyckligare människa. Jag ska berätta om tre fynd jag gjort idag.

Vi börjar med väskan. Jag har gått och varit kär i en brun väska ett tag nu. Den väska kostar närmare 1000 kronor. Det går inte. Omöjligt. Vad gör man? Svaret är H&M. Där hittade jag en nästan identisk väska för 199 kr. Okej, kvalitén kanske inte är densamma. Men håller den ett par år är det bra för då har jag nog ändå tröttnat!



Fynd nummer två stavas REA. Detta underbara fenomen. Jeansen jag köpte var det stor rea på och i slutändan betalade jag 250 kr. Mycket bra!

Slutligen: ett plagg som jag är mycket skeptisk till. Jag har köpt en body. En sådan som man knäpper i grenen. Jag har länge gått och undrat varför det finns en knäppning i grenen??? Jag ryser när jag tänker på det. Och jag ryser när jag tänker på hur många som provat bodyn innan mej och vilka som haft mens och vilka.....nej usch! så ska vi inte tänka!! ska nog tvätta den innan jag använder den. Men tänk er den till en kjol som är hög i midjan (eller byxor) och en snygg scarves till. Och självklart, den nya väskan hängandes på armen. Och det bästa av allt. Den kostade 129 kr.


Totalt handlade jag för 1100 kr. Men då har jag köpt det jag nyss beskrivit. Jag har även köpt några par örhängen (varav ett par var i äkta silver), solglasögon, strumpbyxor, en supersöt kjol som kommer passa utmärkt till bodyn.

Men detta gjorde jag inte själv. Med Fiha vid min sida kan jag bestiga berg i klädaffärerna!

1 kommentar:

Pedersen sa...

Du det var riktiga fynd det där! Jeansen var grymt snygga! Var har du köpt dem?

Mvh
My