onsdag 22 april 2009

Sprutskräck?

Jag är helt slutkörd. Vill bara ligga i soffan, dra täcket över huvudet och sova bort dagen. Har sovit dåligt många nätter nu och det börjar tära på mej. Och jag är så känslig för lite sömn. Behöver mina åtta timmar, helst nio, för att må bra. Men, barn i Afrika svälter så nu ska jag inte klaga mer på det.

Idag har vi tagit blodprov på varandra i skolan. Jag har ju gjort det hur många gånger som helst, när jag gjorde praktiken på IVA gjorde jag det varje dag. Det var inga problem överhuvudtaget. Men något har förändrats. När jag gjorde min sista tandoperation och nålarna åkte fram började jag ju gråta. Och när jag skar mej i fingret fick jag lägga mej ner för att jag var nära att svimma när dom tog fram bedövningssprutan. Inte bra alls. Men idag tog jag blodprov på Amanda även att jag var jättenervös. Det gick bra. Men det var ingen som fick sticka mej. Suck, vem blir spruträdd för första gången när dom är 22? Inte bra...
Ska snart ställa mej vid spisen och laga skagenpanna, något jag aldrig gjort förut så det ska bli mycket intressant. Får se om Nicke tycker det me. Det är både fisk och räkor i. Räkorna slinker ner i strupen på honom men fisk gillar han inte. Jaja, fisk är nyttigt så han får stå ut!

4 kommentarer:

Helena sa...

Recept på skagenpannan vill jag gärna ha om det blev gott kram

Liza sa...

de blev jättegott! jag improviserade en hel del men jag kommer nog ihåg ungefär vad jag slängde i. till och med din son tyckte det va smaskigt!

Linn sa...

Det är nog något manligt, det där att inte gilla fisk...

Liza sa...

mm...måste de va! förstår inte, de som e så smaskigt:/