torsdag 30 april 2009

Huset in my dreams

Åh, jag går och tänker på huset hela tiden. Vad ska jag göra med matsalsrummet? Det duger inte att BARA ha matsalsbordet därinne, det måste vara nåt mer. Speciellt eftersom den öppna spisen är där. Det måste bli mysigt! Och hur ska vi göra med tv-rummet på övervåningen? Det är inflyttning 1 aug men då är vi i fjällen. Kan vi få tillgång till huset tidigare? Hur ska vi göra med katterna? När ska vi flytta dom och ska dom bo i huset själva när vi är i fjällen?

Nu tycker ni att jag är tokig. Vi har inte ens sett huset. Det är sant. Jag drömmer mycket. Jag tar ut mycket i förskott och i tankarna är huset mitt. Men jag måste få göra det!!! Det är mitt sätt. Jag måste få drömma och planera. Och ni kan vara lugna, jag kommer inte gå sönder om vi till slut inte får huset. Jag kommer överleva. Detta är ju faktiskt det tredje huset som jag är SÄKER på att vi kommer köpa. Jag har inte gått under av sorg de två andra gångerna. Så jag drömmer vidare och just nu funderar jag på hur stor bastun egentligen är?

1 kommentar:

Linn sa...

Härligt att ni ska köpa hus. Det rätta kommer när det kommer.Precis som "den rätta" gör :)