tisdag 7 april 2009

Maten och de...

Idag gjorde jag något jag inte gjort på väldigt länge. Lagade "enkel" mat. De blev snabbhamburgare och makaroner. Hela dagen i skolan har jag gått och funderat på vad jag ska göra för gott (läs: avancerat) till middag. Jag lagar för det mesta nämligen lite mer avancerade grejer. Inte på det viset att det tar lång tid eller att det är svårt att göra, min mat är för det oftast väldigt simpel och ändå enligt mej, ganska god. Okej, hur jag fick ihop föregående mening vet jag inte, motsäger mej själv ganska mycket. Men det jag egentligen menar är att det mycket sällan blir halvfabrikat. Men det blev det idag!! Knappt ingen energi alls lagd på matlagning och det var såååå skönt. Däremot lade jag väldigt mycket energi på att rengöra spisen efteråt. Igår kokade min stuvning över och jag hade verkligen inte tid att rengöra. Så det hade satt sej riktigt hårt till idag och jag bet i det sura äpplet.

Inga kommentarer: