onsdag 8 april 2009

Husvisning

Jaha, då var första huset i den förmodade raden av många avklarade. Jag blev verkligen kär i köket, det är min dröm! Även vardagsrummet var fint och även om sovrummen var ganska små var de mysiga. Mycket fönster och stor altan. Och läget ute på Killingeholm är ju helt underbar. 300 meter till havet och båtplats..vad mer kan man begära?? Men, så hade vi ju två väldigt livserfarna typer med oss som hade kommentarer om det mesta. Min pappa Patrik och Nickes pappa Inge. Det var fuskrenoverat hit och dåligt isolerat dit. Och helt plötsligt var pappa borta. Då hade han hittat en liten lucka i grunden och kröp under huset. Sekunden efter var han och Inge uppe på taket och sprang. Grunden var tydligen helt okej men däremot inte taket. Jag inser självklart det rimliga i det dom säger och vi kommer inte köpa huset. Men, det svider och jag längtar till nästa husvisning, när nu de blir??!

Fotboll ikväll. Igen. Men det gör inget. Jag fick precis ett erbjudande av Nicke jag inte kunde motstå. "Hämtar du pizza betalar jag." Och eftersom vi bor granne med pizzerian var det absolut ett erbjudande jag kunde ta. Så även om jag bara tryckte i mej en tredjedels pizza är jag mätt och go. Nähä, gott folk, nu hejar vi på HV blå. ANNARS..........!

Inga kommentarer: