fredag 13 februari 2009

Surprise!


Igår när jag kom hem från jobbet fick jag världens överraskning! Jag anar att det är nåt som inte stämmer direkt när jag kliver in genom ytterdörren. Alla ljusen är tända. Nicklas tänder inte ljus, vad är detta?! Sedan kände jag lukten från köket och möts samtidigt av en besviken Nicklas. "Vad gör du hemma? Du skulle ju inte komma förrän om en halvtimme." Det är sant. Jag fick gå en stund tidigare från jobbet så jag var hemma tidigare. Men iaf, Nicke hade alltså tänkt överraska mej. I ugnen ligger två bitar fläskfilé och på spisen står potatis och puttrar. Maten hade ju inte hunnit bli klar men dety var ju mitt fel eftersom jag inte kom hem den tiden som jag hade sagt. Men hur gulligt är inte det?! Så vi hällde upp vin och åt riktigt gott igår.
Det är nästan alltid jag som styr och ställer i köket och ibland kan det göra mej ganska irriterad. Men sådana här kvällar uppväger det verkligen och när han överraskar mej sådär förlåter jag honom allt.
Tack älsko för den fina överraskningen!

Inga kommentarer: