onsdag 25 februari 2009

Nyttig kvällsmat. Onyttig efterrätt.

Jag har precis ätit kvällsmat. Det blev knäckebröd med kaviar till. Jag hade lika gärna kunnat välja att äta ljust bröd. Men nehe, Liza valde knäckebröden bara för att vara duktig och behålla det goda samvetet. Men i vårt skafferi finns det en godispåse. Den är egentligen Nickes men den skriker till mej: ÄT MEJ, ÄT MEJ! Så jag åt mina nyttiga knäckebröd men sen kunde jag inte hålla mej längre. Nästan allt godiset slank ner och nu mår jag sådär äckligt godisilla. Nu fasar jag för stunden när Nicke kommer hem från träningen och godiset nästan är slut. Jag ska gömma godispåsen i skafferiet igen och sedan hoppas på att han inte är sugen på godis ikväll. För då kan jag springa ner till affären när han jobbar och köpa godis. Då märker han inget.

Nehe, nu ska jag skynda att se ett avsnitt av CSI innan tv-stjälaren kommer hem. Det är nämligen surprise, surprise: fotboll ikväll!! Det hade ni inte anat va? Ikväll igen...får jag någon tv-syl i vädret när de e fotboll på tv:n? Svaret är kort men inte så gott: NEJ!

Inga kommentarer: