fredag 20 februari 2009

Sur och irriterad

Precis hemkommen från jobbet och blir genast irriterad när jag hittar Nicke i soffan med sitt xbox. Skorna står precis inanför dörren, jobbväskan är slängd i hallen, disken står på bänken, diskmaskinen är full, tvätten behöver tvättas, kattlådan behöver tömmas, sängen är obäddad och inte ens persiennerna är uppdragna. En irriterad Liza börjar röja och jag skramlar extra högt och lägger ljudliga suckar för att han ska förstå. När jag nästan är klar med allt kommer det. "Ska jag hjälpa till?" NEJ! Jag fixar det själv!! Vid det laget vill jag verkligen göra det själv för att jag är så irriterad.
Jag tycker att man kan fixa det som ska fixas när man kommer hem och så kan man spela hur mycket xbox man vill sen. Men det tycker inte Nicklas. Morr.

Inga kommentarer: