onsdag 11 februari 2009

SPORTLOV


Min orkidé har börjat blomma igen. Me happy! Nu har jag bara tre andra orkideér jag väntar på ska slå ut. Mina blommor är mina barn.
Så har man lov! Det är sant, klckan är 9.45 en onsdagmorgon och jag fick precis sportlov. Vår lärare var sjuk idag så vi fick gå hem igen med några uppgifter och eftersom jag inte pluggar tors-fre så har jag lov. Livet är härligt! Men innan vi gick hem fick vi välja våra inriktningar till hösten. Eftersom anledningen till att jag läser till undersköterska är att bli bättre på utvecklingsstörningar var inte det valet så svårt. Jag kan även tänka mej att läsa vidare inom det ämnet när jag är färdig undersköterska. Jag vill bli den nya Ulrika Aspeflo och åka runt i landet och föreläsa. Sedan hade jag 100 poäng kvar att välja. Valet stod mellan Geriatrik och Socialpsykiatri. Jag är väl intye jättesugen på nåt av ämnena. Men eftersom jag VET att jag inte kommer jobba på nåt ålderdomshem så blev det Socialpsykiatri.


Men jaha, helt plötsligt har jag en helt ledig dag. Eftersom det blir lite instängt att bo i lägenhet och jag egentligen är en utetjej så ringde jag till Helena för en stund sen. Vi ska ut på skogspromenad med Zeb. Det är så skönt att komma överens med sin svärmor! Det är ju inte så många som gör det men för oss går det jättebra. Hon har sagt flera gånger att Nicke inte kunde hittat nån bättre tjej, och det är jag beredd att hålla med henne om;) Jag kunde ju inte få en mer generös och snäll svärmor!

Inga kommentarer: