onsdag 18 februari 2009

Lingon

Alltså, det är konstigt att var tjej. Vi är konstiga och komplicerade. Jag förstår inte mej själv ibland. Och det finns en orsak: mens. Jag är i den jobbiga veckan just nu och jag brukar inte ha några problem överhuvudtaget. Jag har aldrig haft PMS (vad jag vet om) så jag vet inte ens hur det känns. Men den här röda-veckan-omgången är skitjobbig. Igår hade jag världens bästa dag-tills det blev kväll. Då blev jag arg på Nicke för nån skitgrej och började lipa som värsta barnungen. Det är väl ofta så, har man vart riktigt glad så blir man istället riktigt sur istället när det går över. Något annat som hänt den här veckan är att jag blivit så gottesugen. Jag äter godis hela tiden! I skrivandets stund har jag precis tryckt i mej en chokladboll. Jag har ätit godis idag, igår och i förrgår. Och det värsta är att jag tycker att jag förtjänar det. Jag får inte ens dåligt samvete. Det är tillräckligt illa att gotta sej så mycket men att inte få dåligt samvete för det, nee, det är inte bra! Men imorgon ska min uppsvullna kropp få lida för det. Box är den bästa medicinen och jag tror att de va Åsa som håller i boxen imårn. Och då blir det hårt! Man får vad man förtjänar.

Inga kommentarer: