fredag 27 februari 2009

Big size!

Idag efter träningen (5 km på rullband) tyckte jag att jag va värd en fika så jag och Linda masade oss ner till Lilla Bageriet. Där blev det diskussioner om det ena och det andra, men bland annat behåstorlekar. Jag vet ärligt talat inte vilken storlek jag egentligen har. Nästan alla mina behåar är 75C men jag tycker ärligt inte att dom sitter nåt vidare bra. Så detta slutade med att Linda och jag åkte ner till Change i Kalmar för att få proffshjälp. Där mäter expediten först mej. Det visar sej att jag är 70 under bysten. Men eftersom behåar oftast är i ett sådant material som töjer sej ska man gå ner 5 cm till. Jag ska alltså ha 65. Men för varje fem cm man går ner ska man gå upp en storlek i kupa. Alltså till D. Men det tyckte inte expediten räckte, hon tyckte att jag skulle prova DD men att jag även skulle prova E. Jag var i chock. Jag började med DD eftersom jag var SÄKER på att en storlek större än så var alldeles för stort för mej. MEN! det visar sej att DD var aningen för litet och att 65E satt perfekt! Jag har E-kupa! Hur är det möjligt? Vad hände med Pamela Anderssons C-kupa?? Hon har ju minst dubbelt så stor kupa som jag... Här ska det slängas behåar och handlas nya! När jag får råd. 65 E. Jag är i chock!

När jag ändå var i Kalmar tänkte jag kolla om det fanns nåt skidställ. Inte köpa. Bara kolla. Men jag hittade dom perfekta termobyxorna. Jättefina! Men det bästya var priset. Prissänkta till 400 kr. Och tro det eller ej, men det var riktigt bra kvalité. Självklart köpte jag dom!

Jag köpte även en skidjacka. Eftersom det är mönster på byxorna ville jag ha en enfärgad jacka. Det blev en vanlig, svart. Även den prissänkt till 600 kr. Mina skidkläder slutade på 1000 kr. Jag hade räknat med det dubbla. Bra gjort!

Inga kommentarer: