fredag 27 februari 2009

Stora, blöta ögon och huvudet på sné.

Klockan är 05.57. Jah har varit vaken i över en timme och kan verkligen inte somna om. Har vridit, vänt och räknat får. Nu återstår bara en sak: mjölk. Det är den bästa medicinen mot sömnlöshet. MEN jag orkar inte gå upp ur sängen en gång till. Har redan barit uppe två gånger för att kissa och hämta datorn. Nu står mitt hopp till Nicke. Hans väckarklocka ringer snart och då ska jag titta på han med mina stora, blöta ögon och lägga huvudet lite på sne. Sedan ska jag fråga om han kan hämta mjölk till mej. Det borde funka.
Men jag sover aldrig en hel natt. Varför? Det stavas med åtta bokstäver: katterna! Silly är så förutsägbar. Klockan 04.30 varje morgon kommer hon på att hon är fruktansvärt kelsjuk. Och där har vi en som inte förstår när hon blir dissad. Hon är värre än nån kille på krogen på att va efterhängsen. Så, då kanske ni undrar varför vi inte stänger dörren? För att Nicke är så blödig. Han tror att katterna mår dåligt om dom inte får vara i vårt sovrum på natten. Och ett skäl till. Det blir ett väldans liv. Giggs jamar och krafsar på dörren tills vi öpnnar den. Okej, jag vet, i det läget är ju det sämsta vi akn göra att öppna dörren. Men det går inte att låta bli för vid det läget är det Nicke som har tagit till sina stora, blanka ögon och lägger huvudet på sne. Jag faller för det och nu ska jag snart ge igen. Jag måste nämligen dricka mjölk.

Inga kommentarer: