torsdag 26 februari 2009

Money, money....

Jag fattar ingenting. Dagen började som sagt skitdåligt. Jag kunde inte sova inatt för att jag oroade mej så mycket. Anledningen var att mina räkningar+lån denna månad gick på nästan 10.000 kr. Och denna månad skulle även fjällenstugan betalas. 2.000 kr till. Eftersom jag inte jobbade i januari fick jag bara 7.800 kr från CSN. Så den ekvationen kan ni räkna ut själva. Nu är det så att jag har helt underbara släktingar som hjälper mej och det är guld värt. Tusen tack!

Men åter till problemet: när allt var betalt och fixat hade jag ca 1.000 kr på mitt konto (jag hade inte ens haft det om jag inte fått hjälp). Och jag MÅSTE köpa skidkläder denna månad också. Förstår ni att jag va sur och mådde dåligt imårse? Allt var skit så för att lugna ner mej gick jag till simhallen för att göra av med lite negativ energi. Vanligtvits brukar jag simma en halvtimme. Men efter min halvtimme var jag fortfarande sur. Därför fortsatte jag. Om jag ägnade första halvtimmen åt negativa tankar så tvingade jag mej själv att tänka positivt nästa halvtimme. Och när jag sedan gick upp ur bassängen en timme senare kan jag väl inte påstå att jag var glad men jag var ändå lite försiktigt positiv och nu kunde jag se fram emot min lediga förmiddag. Jag gick hem, åt en riktigt god frukost. Sedan tog jag mej samman, satte mej vid datorn för att tänka ut en lösning på mitt problem.
När jag loggar in på min internetbank får jag en väldigt oväntad men glad överraskning. Imorgon kommer 5.900 kr sättas in på mitt konto. Det är lön från kommunen. Men jag förstår ingenting! Jag har ju inte jobbat. Jag var utomlands förra månaden! Hur är det möjligt?!! Världens sämsta dag blev plötsligt till världens bästa. Nu väntar jag bara på att någon ska komma på att dom gjort ett stort misstag och satt in pengar på fel konto. Snälla, låt mej få behålla pengarna. Snälla!!

Inga kommentarer: