tisdag 17 februari 2009

Bloggbomb

Jag är på G idag! En riktig bloggbomb har jag släppt. Men det är bara för att det är så roligt! Har verkligen känt mej på topp och då syns de i min älskade blogg. Då vet ni: de dagar jag inte bloggar är jag antingen upptagen eller så har jag ingen bra dag. Dessa dagar får ni gärna skicka ett sms eller nåt och säga åt mej att jag ska rycka upp mej!

Hemkommen från pilatesen precis och de va den skönaste träningen hittills. Jag börjar verkligen få in tekniken och då ger det resultat. Hej träningsvärk imorgon! Och det bästa är att det är en hel timme magtgräning. Om jag är på ett vanligt träningspass är det just när magträningen kommer som jag blir som lyckligast eftersom det är så roligt! (Allt utom plankan då för den hatar jag...!) Och nåt mer som är bra med pilatesen är att man verkligen andas hela tiden. Det är ju det som fokuset ligger hela tiden, att man ska andas rätt. Så efter ett pass är min hjärna så fullproppad med syre att jag går hem och är jättepigg. Pigg efter träning, hur ofta händer det?! Men det allra bästa är att det är okej att äta kvällsmat när man tränat. Man ska inte äta för sent (även om man fuskar ibland) men när man tränat ska man äta. Och att äta på kvällen är ju sååå gott!!


Just nu ligger Nicke på golvet och försöker få ihop ikeamöbeln han köpt till sitt kontor. Det är många svordomar som kommer ur hans mun. Tröjan har åkt av och jag känner riktigt hans ilska i luften. Haha, är inte IKEAs koncept att det ska gå snabbt och vara enkelt? Men jag ska kanske inte säga nåt för jag hade inte gjort det bättre...



Nähä, nu ska mitt arsle masa sej upp ur soffan, gå till köket, slänga ihop en deg, in med den i ugnen och vips så har Nicke och Liza varma scones till kvällsmat. Mumma!

Inga kommentarer: