onsdag 18 februari 2009

I miss you...

Jag dricker inte längre. Och när jag säger dricker så menar jag inte supa mej redlös. Nej, jag menar det underbara vardagsdrickandet. För ett par år sedan drack jag de dagar jag hade tid. Det är ju helt underbart att ta ett glas vin samtidigt som man lagar maten eller kollar på en film. Och det räcker med ett glas. Tanken är ju inte att man ska börja känna sej snurrig utan bara att man ska gotta sej lite.
Jag har inget riktigt svar på varför jag inte vardagsdricker längre. Men en förklaring kan va att Nicke inte är en vardagsdrickare. Jag har jättemånga gånger frågat honom om vi ska ta ett glas vin på kvällen. Men det är inget han njuter av. Dricka kan man göra på helgen, enligt honom. Ett annat skäl är nog att jag inte har tid. Jag tränar flera gånger i veckan och när jag inte tränar jobbar jag för det mesta.
Det bästa jag vet är också att ta ett glas under tiden jag lagar mat. Men hallå, jag lagar ju mat till kl 16. Då kan man ju inte dricka vin, tänk om man ska ut och köra sen!
Det är ju jättebra ur hälsosynpunkt att jag inte dricker så ofta. Men jag anser att ett glas vin lite då och då är vardagslyx. Vardagslyx höjer livskvalitén. Hög livskvalité innebär bra hälsa. Så, nu har vi rett ut det.

Ikväll är en tråkig kväll. Nicke tränar sent, är nog inte hemma förrän 23. Usch, vad tråkigt. Nehe, nu ska jag ta en varm, skön dusch och sedan ska jag lägga mej i sängen och se ett avsnitt av CSI.

Inga kommentarer: