söndag 8 februari 2009

Det var roligt igår. Vi spelade spel och drack och bestämde massa för framtiden. Jag, Nicke, Maddan och Tommy ska till fjällen. Bara några dagar, tors-sön v 13. Huuu va roligt! Roligt att vara lite me dom me, inte så ofta nicke umgås med sin syster. Frågan är ju bara hur jag ska ha råd? Måste köpa nytt skidställ och vill man ha ett som håller och är snyggt är ju inte det det billigaste. Stackars min studentplånbok! Särskilt inte eftersom vi måste köpa vandringsryggsäckar tills vi ska vandra i fjällen i sommar. Pengarna bara rullar ju iväg...!
Men, igår spelade vi spel som sagt. Vi var i par. Vilka tror ni vann? Nicke och jag såklart! Och det var såååå god mat. Helena kan verkligen laga! Och självklart kom matlusten tillbaka. Jag orkade inte äta lika mycket som vanligt, men vad gjorde de? matlust e de bästa som finns! Och visst drack vi. Inge blev på lyran som vanligt och jag va nästan säker på att jag skulle bli stupfull med tanke på att jag inte hade ätit ordentligt på en och en halv vecka. Men jag kände knappt av de. Kanske är dom gamla takterna tillbaka??
Idag däremot kunde jag haft roligare. Vi sov ju över hos Inge och Helena så det började helt okej med god frukost. Men sen, va tråkigt! Nicke har börjat spela Xboxlive nu och det är ju det enda han gör!! Vad ska jag göra?? Jag fick erbjudande att följa med på promenad av Helena men jag är ju inte så jättepigg än. Jag orkar inte...Så jag har suttit framför datorn nästan hela dagen. Boring! Sen kom Gunnar och det var fotboll. Och nu är vi tillbaka på ruta ett. Nicke spelar Xbox och jag sitter vid datorn.
Imorgon däremot händer det grejer! Jag ska ta bort mina stygn. Ska bli så skönt att slippa dom äckliga trådarna i munnen!

Inga kommentarer: