torsdag 5 mars 2009

Ytlighet=Linda+Bobby

Såg precis andra avsnittet av "Den rätte för Rosing" på nätet. Det är nog det mest ytliga program jag någonsin sett! Alltså, Linda Rosing är väl ändå ytligheten personifierad. Och nej, jag är inte avundsjuk på henne. Hon har en fin, smal midja och ett vackert hår, men det är det enda. Varje gång jag ser henne är det två ord som finns i min hjärna: plast, barbie, plast, barbie, plast, barbie...ni fattar... Och finns det någon som går på att hon deltar i programmet för att hitta "den sanna kärleken"? Jag tror inte en sekund på det, däremot tror jag att tjejen är fruktansvärt mediekåt och får hon en chans att synas, tar hon den. Men jag har oftast inget emot ytliga brudar som syns i media. Tro det eller ej, dom flesta är riktigt smarta. Men Rosing, ärligt, vadhar hon egentligen lyckats med? Musikkarriären, nope, den gick i stöpet eftersom bruden uppenbarligen inte kan sjunga. Politiken, hm, hur gick det där? Nope, ingen Linda i riksdagen. Flygvärdinnekarriären? Nope, ingen Linda kan vi se uppe i luften (när hon inte flyger första klass med alla sina boys och ett glas champagne i handen vill säga)

Med sig i programmet, som ska vara någon slags jury, har hon kändisfrisören Bobby. Om Linda representerar ytlighet på tjejfronten, så representerar Bobby deffinitivt det ytliga hos männen (eller, kan man säga så, han är ju bög? Jaja, ytlig är han i alla fall) Var det en slump att filmteamet kom in när han stod naken i duschen och visade sitt vältrimmade arsel? Hmm, nej, jag tror inte det. Och läpparna är ju lika besprutade som Lindas. Bobby la även en sån skön(?) kommentar: "Linda och jag brukar kyssas för att vi är så bra på det. Så Lindas kille får inte vara svartsjuk." Men hallå! Bög eller inte. Jag fattar grejen att hångla med sina kompisar om man är ute och festar. Och eftersom Bobby är gay så sder jag det som att Linda i det här fallet kysser en tjej. Men han fick det att låta som att dom hånglar varje dag. Hmm....

Men! Det finns ett gäng oytligheter också. Killarna som ska dejta henne. Vad är det för pack dom har grävt upp?!! Ludvig och Linda? Hm, tror inte det... Jag skulle inte vilja dejta någon av dom där. Möjligtvis Niklas i såfall (jag tänder uppenbarligen på det namnet) eller Hugo, om han inte hade varit så barnslig vill säga... Näe, kan man få nästan vilken kille man vill som Rosing uppenbarligen kan så verkar dom ha gjort ett väldigt dåligt jobb när dom utsåg det här gänget. Om jag va Rosing skulle jag vara riktigt besviken på min jury!

Nu har jag kritiserat alla, så varför inte avsluta med att kritisera mej själv. Om jag hade läst mitt eget blogginlägg som jag precis skrivit så hade jag tänkt såhär: "Men din lilla bitch, vad har du åstadkommit som gör att du är så mycket bättre än Linda?, vad har du för rätt att kritisera Bobby, han är ju en av sveriges bästa frisörer och erkänn, du skulle väl bra gärna vilja bli klippt av honom?!"
Svaret är: JA!! Snälla Bobby klipp mej!! Jag vill inget hellre! Och nej, jag har inte åstadkommit något speciellt i mitt liv, jag kanske ska börja med att skaffa ett. Så, jag börjar nu.
Over and out!

Inga kommentarer: