onsdag 18 mars 2009

Oro...

Jag har ibland ont i axlarna. Det är inget jag tänkt på så mycket innan, men nu har det slagit mej, jag har faktiskt ont. Men det gör bara ont i vissa rörelser. Det är när jag lyfter armarna så de kommer över en viss punkt som det gör jätteont, jag kan helt enkelt inte göra den rörelsen. Till exempel om jag ska dra av en tröja över huvudet, det går inte. Men det är så lustigt för det kommer och går. Jag kan inte förutbestämma när det ska komma och när jag väl har ont kan jag inte förstå varför jag har ont. Det är inget jag gör som framkallar det onda, för då borde jag ju märkt det?? Jag kan till exempel ha ont i 3 dagar, sedan släpper det och allt är som vanligt i kanske en vecka. Sedan kommer det fem dagar då jag har ont och efter det kan det vara borta i en månad. Intervallerna är så olika. Men det jag har märkt är att om jag är uppvärmd gör det inte lika ont, då kan till och med det onda försvinna för en kort stund. Om jag till exempel är och simmar, då gör det jätteont första kvarten för att sedan släppa av och det onda försvinner sedan helt (tills jag kommit upp ur plurret och blivit kall igen). I vilket fall, jag frågade min lärare om det idag (hon är sjuksköterska) och det enda hon kunde komma på att det skulle kunna vara är ett förstadie till Artros. Artros?!!!!!! Jag är 22 år!! Oron har kommit lite smygande och jag måste verkligen gå och kolla upp det. Men jag ska vänta till nästa gång jag får ont...Hu...usch!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror du behöver massage för dina axlar

Liza sa...

kanske det...jag har ju två presentkort i kalmar på massage som jag måste utnyttja nån gång. ska ge det ett försök men ändå...tvivlar på att det hjälper mer än för stunden:/