lördag 28 mars 2009

Fjällen!!

Så var packet hemkomna från fjällen då. Packet är dom som ni ser ligger och kravlar på marken. Det var världens längsta resa hem men vi tog oss igenom både snöstorm och blixthalka. Bra kört, Tommy! Men vi har haft jättekul. Så mycket som jag druckit denna vecka var det längesen jag gjorde. Detta har lett till att jag är tröttare nu än när vi for. Har dock inte känt mej bakfull nån endaste gång på resan...hm? Vi hade fint väder ungefär hälften av dagarna. Den andra hälften var det snöstorm och upp på toppen kunde man knappt vara utan att frysa ihjäl vilket ledde till att man åkte väldigt fort neråt och åker man fort blir man ännu kallare! Men vissa dagar var himmelen verkligen blå och det finns nog inget underbarare än att åka skidor i en nypistad backe med en klarblå bakgrund!

Det blev Afterski varje dag utom två och hej och hå vad det var roligt! Det behövdes inte många groggar innan man började känna sej lullig och att åka skidor hem när man är lite småfull, det är inte det lättaste, men det är mycket roligare än att åka nykter!! Och slår sej när man ramlar gör man inte! Sedan var det bara att slänga in sej i bastun. Och när man fått upp värmen passar ju inget bättre än att rulla ett par varv i snön.
Men nu är vi iaf hemma och fjällenveckan har kommit ikapp min sargade kropp. Huvudvärken har aldrig varit värre och humöret är väl inte på topp just idag. Tvätten ligger bara och väntar på att bli tvättad och väskorna är bara halvuppackade. Har även ett skolarbete hängande över mej som jag verkligen inte orkar ta tag i. Tur att det är söndag imorgon och jag har hela dagen på mej att plugga. Söndag=vilodag? Tror inte det....

Inga kommentarer: