torsdag 19 mars 2009

sovmorgon och det...

Det är så underbart att ha sovmorgon när man är ihop med Nicklas. Tio över sex börjar väckarklockorna ringa. Sen ringer dom konstant till halv sju och då har Liza hunnit vakna. Och när jag vaknar på morgonen är jag så fruktansvärt kissenödig, kan inte hålla mej, måste gå upp och kissa. Och då vaknar jag ännu mer. Så här ligger jag i sängen och VÄGRAR gå upp. Jag har sovmorgon. Vakenhetsgraden på sovmorgonen har ingen betydelse. Det viktiga är att man ligger i sängen.

Igår var jag duktig. När jag kom hem från skolan städade jag golven. Gick sedan och handlade så jag kunde laga mat till mannen kom hem. Efter det gick jag och handlade igen. (Tur Ica är min granne) Sedan bakade jag bröd. Medan brödet stod i ugnen städade jag toaletten, tvättade, dammade och torkade speglar. Efter det började jag med scones och när sconesen var uppätna var det disk som gällde. Undrar ni vad som hände mellan sconesen och disken? Jo, Tommy och Maddan kom. Då måste man ha scones och te. Dom kom för att planera fjällenveckan men tyvärr kom vi inte fram till så mycket. Det löser sej på vägen, tydligen. Men, på lördag är det dags! Wihoooo! Och jag har inte ens dåligt samvete för att jag åker. För skolan, menar jag... Vi har fått ett stort arbete som ska vara klart till 1 april och om vi gör det hemma eller i skolan, det har ingen betydelse. Självklart gör vi det hemma! Detta kunde inte kommit lägligare... Nu är det bara en skoldag som jag missar och det är "Virrets och flummets" dag, måndagen. Men det skiter jag i!

Förresten, Madde: Du glömde din kalender hemma hos oss. Hur ska du klara av ditt liv nu?!

Inga kommentarer: