lördag 7 mars 2009

Jag ska inte bli ett fetto

Som de flesta andra helger när jag verkligen får sova ut så vaknade jag tidigt. Men jag ville inte gå upp, det är ju ändå helg! Då ska man ligga i sängen så länge som möjligt. Men kan man inte sova måste man göra något annat. Jag hämtade datorn och såg första delen i en serie som gått på 3an som handlar om feta människor. Jag fascineras av dom. En del av mej tycker att det är äckligt, en annan del av mej vill bara krypa in i deras hjärna och ta reda på vad det är som gått fel, hur man kan tillåta sej att förstöra sin kropp så mycket. Men det är ett missbruk, precis som alkoholism. Och ett missbruk kan vi ju alla hamna i, om vi inte är försiktiga.

Men jag blev så peppad av att se programmet så jag bestämde mej för att gå ner till gymet. Jag brukar springa 40 minuter men idag sprang jag 60, och med bra fart dessutom! Bra Liza! Ska se mer tjockisprogram, det kommer hjälpa mej att hålla mej smal!

Före träning. Riktigt pepp!

Efter träning. Inte så pepp längre.

Inga kommentarer: