måndag 2 mars 2009

Färjan!!

Jepp, så illa var det. Jag hade hört ett rykte om att "Färjan" skulle spelas in men trodde inte att det kunde vara sant. Aj, så fel jag hade! Det första vi möts av när vi ska kliva på båten är ett filmteam som filmar alla som går ombord. Men jag såg faktiskt inga fler kameror den kvällen. Men det kan ju vart för att jag av någon anledning hade tunnelseende mest hela kvällen.
Men oj vad roligt jag hade! De flesta började dricka redan innan vi kommit ut på E22:an. Men jag väntade. Jag har ingen festblåsa överhuvudtaget så hade jag börjat dricka redan då hade jag fått springa på den äckliga busstoan hela resan. Så kl 15 ungefär slank den försat groggen ner. Perfekt!

Det blev en del "deep talk" under kvällen med en viss person. Det är roligt att prata om djupa saker för jag är en ganska djup person. Men ibland kan det bli lite för mycket. Speciellt eftersom personen var så full att han förmodligen inte kommer ihåg nånting.

Annars hängde jag mest med Mia under kvällen. Ibland leta vi reda på våra killar för att pussa lite på dom. Men det var inte lika uppskattat av alla. Adnan, som är singel tog hjälp av Nicke och Jim för att ragga upp nån brud. Och det verkade gå ganska bra- tills Mia och jag kom. Det var likadant varje gång, så fort vi visade oss försvann alla andra brudar runt bordet. Stackars Adnan! Men för det mesta var vi själva eller med massa annat folk. Men oj, vilket raggningsställe det är på kryssningar. Till och med människor som har ett ansikte som bara en mor skulle kunna älska får napp där! Jag förstår att det inte är så svårt att hitta filmmaterial där!

Dagen efter ville vi av förklarliga skäl bara ta det lugnt. Så jag, Mia, Nicke och Jim hittade till ett ganska enskilt ställe där vi kunde dricka kaffe och spela kort. Men då och då såg vi nån från bussen vingla förbi med en öl i handen. Den allra första spriten den morgonen hade tydligen druckits redan vid halv sju. Sedan dracks det hela vägen hem. Glasögon hade supits bort, och väskor glömdes. Hur orkar man?!!

Men Nicke och jag hade faktiskt vår förlovningsdag på båten. Och jag kan ärligt talat inte komma på nåt bättre sätt att fira den. Visserligen umgicks inte vi så jätte mycket på kvällen men det kunde vi ta igen på natten sen;) Och kryssningen var ju faktiskt hans förlovningspresent till mej. Tack älsko!

Mia och jag var snygga!

Då och då var jag tvungen att gå och pussa på min älskling..!


Det blir snart kryssning igen. Men nästa gång blir det med tjejgänget!

Inga kommentarer: