måndag 16 mars 2009

Morgon

Måndag morgon. Ångest? Inte det minsta. Min morgon är mysig. Jag vaknar när Nickes klocka ringer, vid kvart över sex, tror jag. Sedan går min energi till att hålla Nicke vaken så att han inte försover sej till jobbet. För att gå upp när klockan ringer, det funkar inte för Nicke. Well, en kvart senare sätter han sej på sängkanten och då kan jag pusta ut. Nicke tog sej upp idag med. Sedan får jag min hejdåpuss (det blir oftast en snabb en, att pussas på morgonen är oftast inte så fresch) och efter det kan jag sträcka ut på riktigt. Hela sängen är min. Där ligger jag och drar mej i ungefär 20 minuter och sedan är det dags att ta tag i sitt liv. Sidenmorgonrocken och fluffiga tofflor på. Sätter på radion och börjar min dag med Adam och Grys ljuvliga toner. Morgon är härligt. Hela min vecka är härlig. Jag pluggar tre dagar och på onsdagen börjar min helg. Sedan kanske jag jobbar, men då har jag ju valt det själv. Förresten, jag går mina tre dagar denna vecka, sedan är jag ledig 11 dagar. På lördag drar vi ju till fjällen. Jag har det bra!

När jag läser detta inser jag att det är ett väldigt positivt inlägg. Jag är förvånansvärt positiv idag och jag tror det beror på att det är fint väder och att fåglarna kvittrar utanför mitt fönster.

Inga kommentarer: