fredag 20 mars 2009

Valle...my love!

Vad härligt det är med vår hörrni! Igår var jag hemma hos mor och far för att fodra hästarna, passade då på att ta med mej Valle hem. Det var ju så fint väder, så då måste man ha en hund att gå långa promenader med! Tog först en 40 minuter lång promenad i Skrika och på eftermiddagen blev det en blåsig promenad tillsammans med svärmor i Mås.

Silly blev som vanligt livrädd när Valle kom in genom dörren. Och man kan ju inte annat än att skratta för att det ser så roligt ut!! Men Valle är jätteduktig och håller sej verkligen på sin kant och låter kissarna vara ifred. Så efter en stund inser dom att han inte är farlig och blir nyfikna istället på vad det är för stor krabat som kommit in i deras lägenhet! Men Valle var sej ändå inte riktigt lik den här gången. Tidigare har han varit väldigt lugn och tillfreds när han varit hemma hos mej men nu kunde han inte ligga still. Han vandrade och vankade och enligt mamma är han likadan hemma. Han börjar ju bli stor nu och förmodligen är det väl hormonerna som börjat leva om. Så förmodligen kommer det bli kastrering framöver och det kan jag hålla med om att det är en bra idé. Han springer ju lös hemma på gården och någon tjuvparning vill vi ju inte ha. Och sedan blir det ju skönt för honom att slippa vara så orolig. Nog om det.

Imorgon smäller det! Då tar vi vårt pick och pack och sticker till fjällen. Det ska bli så skönt att komma iväg lite! Jag älskar fjällenlivet. Efter en dag i backen är man trött på ett så skönt sätt. Och att då sätta sej i bastun och dricka lite grogg...Åh, vad härligt!! Och all mat smakar så gott däruppe!! Till resan imorgon har jag gjort så goda baguetter till oss. Räkor, ägg, sallad....mums! Och svärmor Helena har skickat med mat till oss, tack så mycket!!

Nähä, eftersom våra kanaler vägrar funka blir det inget Lets Dance för mej. Jag ska istället lägga mej och kolla på gamla avsnitt av Lyxfällan. Nicke ligger redan och kollar på CSI och jag kan ju inte hoppa in mitt i ett avsnitt.

Datorn drar jag med till fjällen, så har ni tur kanske jag uppdaterar. Önska oss trevlig resa! Puss på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar er alla en trevlig resa. Kör försiktigt.Kram svärmor

Liza sa...

Tack tack! hör av oss när vi e framme...