måndag 7 april 2008

Underbara helg

Jag är glad.
Jag och min älskling har haft två helt underbara dagar. Jag har varit frustrerad en tid för att jag inte träffat honom. Alltså, träffats och umgåtts. Som ett par. Så vi pratade ut om det och sen hade vi världens underbaraste lördag tillsmammans. Vi tog bilen ut till Oknö, snörade på oss våra inlines och tog en jättehärlig tur utefter havet.
Nicklas är en van inlinesåkare. Eller rättare sagt, han är grym! Har spelat landhockey och sånt skit och trixat å hållt på... Till skillnad från mej, jag har bara vart ute nån gång innan. Men de gick rätt hyffsat. Tills Nicke började trixa. Jag ville göra likadant. Så jag började helt enkelt med att bara göra ett hopp. Jätteenkelt. På stället. Och innan ja visste de själv satt ja på rumpan. Chockad. Jag slog mej inte men Nicke fick sej ett gott skratt!
När vi åkt klart beställde vi hem thaimat och mös till en film. Mmm va gott de var!

På söndagen spelade Nicke match. I fotboll. Egentligen spelar han ju innebandy men nu när det inte är säsong spelar han fotboll bara för att hålla igång. Men han satsar inget på det. Han har typ bara vart på en träning innan så de va inte säkert han skulle fått spela. Men det fick han till slut. Mönsterås GIF vann me 8-0. Nicklas gjorde fyra av målen! Och spelade fram till ett mål. Shit, va snyggt de va!! Inte dåligt för att egentligen inte vara fotbollsspelare. Stolt flickvän!

Efter det slängde jag ihop en kladdkaka och vi åkte hem till Nickes föräldrar. Där fick vi älgkött, sås och potatis. Och kladdkaka då...=) Längesen ja va så mätt! Sedan var det dags för kort. Fyrmannavist. (Stavas de så?) Jag och Nicke förlorade. Hur kunde detta hända??! Haha!

På vägen hem diskuterade vi vår framtid. Vad det ska bli av våra liv, var vi ska bo.... Det är nog största skälet till att jag är så glad idag. Inget på gång än men vi får se vad som händer framöver. De blir nog bra.

Nähä, dags att göra lite nytta tror jag. Kom precis in efter min morgonpromenad så nu ska jag hoppa in i duschen. Efter det blir det nog städning och lite senare kommer min älskling och hämtar mej. Ska passa på att tvätta hemma hos honom. Jag överdriver inte om jag säger att det är en månads tvätt! tur man har ganska mycke kläder, annars skulle detta aldrig funka! Haha!

Inga kommentarer: