söndag 20 april 2008

Gourmetmiddag

Lördagskväll hemma hos mor och far. Oh my!! va god mat... Dom hade verkligen ansträngt sej. Pappa hade gjort världens godaste kantarellsoppa och till det fick vi ett hiskeligt gott vin som dom köpt från en vingård i Frankrike. Middagen blev oxfile med vitlökssmör och rött vin till. Efterrätt var ananas med chilikaramell och glass. Dessertvin till de...Oj vad dom hade legat i. Och mycke vin blev det. Så mycke att jag gick in i en strykbräda när jag kom hem och tappade strykjärnet. Men jag vägrar erkänna att jag blev full! Mor och far hade räknat med att vi skulle sova över så de hade tänkt vi skulle åka ut med båten idag. Men Nicke va tvungen att jobba så de va bara att åka hem för oss. Suck! Vill verkligen umgås mer me mor och far, dom e så underbara!

Härligt väder idag men jag ska faktiskt va inne en stund till och städa. Det behövs för lägenheten ser ut som skit!! Sen blir det att åka ut till Nickes mor och far och byta till sommardäck. Och få en god bit mat. Me like!!

Inga kommentarer: