lördag 19 april 2008

Plugga?

Jag har hunnit smälta gårdagen lite och insett att världen kanske inte går under för att jag blir arbetslös. Jag har nästan bestämt mej. Det som ligger närmast till hands just nu är att börja plugga. Omvårdnad eller nåt skit antagligen... De ju faktiskt så att när man väl är utbildad stiger ju slantarna en aning. Kalmar eller Oskarshamn? Hmm...Kalmar of course! Lite närmre till Oskarshamn men i den stan har jag vart alldeles för mycket! Så till hösten kommer nog Liza vara vääääldigt fattig. Får ni en slant över så hör gärna av er! Hörde nåt om att när man pluggar och tagit lån så tjänar man inte mer än 7000 i månaden. SJUTUSEN??!!! Vem överlever på de? Deffinitivt inte jag! Hur ska det här gå? Skattepengarna jag fick tillbaka har jag inga problem med att veta vad dom ska gå till!

Igår va det kortspel hemma hos Nickepicke. Jag, Nicke, Tengil och Gunnar. Nicklas vann såklart. Men det var ju ganska givet. Men jag va duktig! Killarna underskattade mej rejält och jag hade ledningen länge...Men sen gick allt åt skogen!

Nicklas hade lovat att hämta sin chef och hans familj på en fest. Så klockan ett på natten åker ja och han ut till Oknö. Vad gör man inte för att få lite möjlighet till lite fjäsk?! Löneförhöjning tack!!

Nu: Träna
Sen: Måla hos Gunnar (Ska bli student, behöver pengar!!)
Ikväll: Hem till min familj. Love you!

Inga kommentarer: