tisdag 1 april 2008

Puh vilken dag!!

Har verkligen varit duktig idag...
Vart på OT och jobbat me Bollkallen. Träffade och intervjuade Stjärnans nyförvärv. Va en trevlig kille!
Satt sedan å knåpade på texten. Den blev...sådär... Inte de sämsta jag gjort men långt ifrån de bästa! Unnade mej en riktigt lång lunchrast med shopping och världens godaste sallad på Coffe House. Oskarshamn är inte så tokigt ändå!! Va sedan kvar på OT till femtiden.
Och nu sitter ja på mitt "vanliga" jobb redo för natten. Livet är hårt!

April, april vad jag har blivit lurad idag!
Fick ett sms kvart i sex som jag läste, helt yrvaken! Det var Bobby som bad om råd. Han och Jozze hade pratat hela natten. Han hade gjort henne gravid och han var alldeles förtvivlad. Jag gick på de stenhårt och gick in i rollen som psykolog och rådgivare. "Bobby, om du vart uppe och pratat hela natten och är trött så tänker du inte klart. Stanna hemma från jobbet idag och lägg dej istället och sov. Det behöver du... Det löser sej, jag lovar!" Sedan hann jag tänka tusen tankar. Jozze som ensamstående morsa, Bobbys partyliv som tar slut, jag som barnvakt...och en jättesöt liten mulattunge! Tre timmar senare kom jag på att det var första april och jag hade återigen blivit blåst av Bobby. Ojojoj, vad han ska få igen för alla gånger han lurat mej!! Eeehh...nån gång...
Sedan ringde Skatteverket och förklarat att det blivit fel på min deklaration. Istället för återbäring skulle jag få betala en hel del. Men jag anade oråd och synade bluffen. Det visade sig vara min älskade Nickepickepö som låg bakom bluff nr 2. Något han bittert skulle få ångra...Moahahaha!!
På eftermiddagen utnyttjade jag att jag jobbat på OT hela dagen. Jag påtod mej kommit över ett rykte som sa att Färjestadens IBK var intresserade av Nicke. Han gick på det stenhårt!! Han säger att han efter ett tag inte trodde på mej men de e jag säker på att han gjorde! Den lilla grisen...

Nu: Gå in på tusenapor.se
Imorgon: Jobba och träna

Puss

Inga kommentarer: