tisdag 22 april 2008

"Pyrro-Palle"

Igår hade min far bestämt sej för att det skulle eldas på gården trots att mor sa nej. Han fick absolut inte elda för henne, det är ju helt fel väder!!! Jag och pappa är ganska lika i detta: "Det är absolut ingen fara, jag har kontroll" är vårt motto. Därför bestämde sej pappa för att elda iallafall. Och visst hade han kontroll. Tills han kom på den BRILJANTA idén att slänga på en tom sprayflaska för att se vad som händer. Så, vad hände? Den exploderade of course! Och det började brinna hejdlöst!! Mest brann det i gödselstacken som är jättestor. Så det var bara för mor och far att börja springa med vatten. Oj vad dom sprang! Och oj vad arg mor va!! Vad jag har hört så var hon såååå nära att drämma till honom. Hade vinden legat åt andra hållet hade både nybyggda garaget och nyrenoverade stallet brunnit upp. Det hela slutar med att det står två brandbilar och en räddningsledningsbil på mors och fars gård. Och dagen efter kan man höra på radion. "Brandmännen fick göra en ovanlig utryckning igår. Det var en man i Skrika som bestämt sej för att elda." Tur dom inte nämnde nåt om sprayflaskan.

Hur mycket persienner man än har envisas solen med att lysa in på morgonen så man inte kan sova. Vaknade halv sex och kunde inte somna om så jag gick upp och tog en promenad istället. Hade visserligen planerat att göra det ändå men absolut inte så tidigt! Galet.

Spelade kort igår hemma hos Nicke å Doffe. Chicago hann vi me två gånger. Jag vann första och Doffe andra. Gunnar, Bobby och Nicke sög.

Varför envisas alla med att lyssna på Rix FMs MorgonZoo på det här stället? De e ju så dåligt!! Gert, Titte och Roger, släng er i väggen för ni är kassa! Alla ämnen kommer till slut in på sex. På ett eller annat sätt. Jag vill inte veta nåt om Gerts sexliv!! De e äckligt!!

Inga kommentarer: