fredag 12 december 2008

Vardagsromantik. Eller brist på den.

Idolfinalen är slut. Självklart skulle Kevin vinna. Men inte så självklart att jag röstar. No way! Men jag fick gåshud på armarna när hans låt började spelas. Men det bästa ögonblicket av allt var när han träffade sin flickvän och fick krama och pussa henne. Det var det gulligaste någonsin!
Jag vill också vara nykär!! Det är så tråkigt när vardagen kommer och man glömmer bort hur mysigt man hade det i början. I varje sekund jag var utan Nicke saknade jag honom så att det gjorde ont. På riktigt! Det kunde göra riktigt ont i magen. Och jag tänkte på honom precis hela tiden. Han var det enda som existerade i mitt huvud. Jag är en väldigt kramig person. Jag älskar närhet och jag vill att han ska ligga och hålla om mej hela natten. Det vill inte han. Han kan inte sova då. Men det är okej. Jag förstår. Men det jag inte förstår är hur nästan all romantik kan försvinna bara för att det blir vardag? När jag skulle gå och jobba innan idag skulle jag pussa Nicke hejdå. Det var nog den mest oengagerade puss jag fått någonsin. Han kunde inte ens pausa sitt tvspel. Han spelade under tiden jag kysste honom. Så oromantiskt. Sen när blev hans tv-spel viktigare än mej?
Jag älskar min man mer än livet självt. Men jag förstår mej inte på honom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var nog en engångsföreteelse, inte sant? :)

Anonym sa...

Jag hade en extremt dålig dag. Han är världens bästa och gulligaste för de mesta=)och sen e ju ni killar som ni e=)