lördag 20 december 2008

Kuddkrig

Varje kväll hemma hos familjen Gee utspelar sej ett mindre krig. Kriget handlar om kuddar. Vi har två stycken var. Alltså en för att sova på och en för att bara ha huvudet upphöjt när man ligger i sängen och kollar på film. Men min kära kille tycker inte att det räcker med två kuddar under huvudet. Då tar han en av mina kuddar. Alltså får jag en och han tre. Jag accepterar inte det. Jag försöker ta tillbaka den...och så börjar vi brottas och slåss. Enda chansen för mej att vinna är att vara riktigt envis och hoppas att Nicke är trött. Om så inte är fallet får jag alltså ligga med en fjuttig liten kudde. Men, nu skulle det bli ändring på det! Jag gick och köpte en kudde till Nicke. Det står "Världens bästa lover" på. Gulligt! Och det är en PERFEKT filmkudde! Jag vill ha den! Så nu slåss vi om den istället. Och jag använder den när han inte ser! Imårse passade jag på att smyga upp och använda den så mycket som möjligt innan han vaknade..!

Inga kommentarer: