tisdag 30 december 2008

Supernanny


Jag sitter nerbäddad i soffan och kollar på Supernanny. Det är ett av mina favoritprogram. Ganska ovanligt va? Ett program om hur man uppfostrar snorungar. Jag längtar till jag får mina egna snorungar att uppfostra. Men jag älskar sådana program överhuvudtaget! Mannen som talar med hundar, Hundcoachen, SOS familj... Livsstilsprogram helt enkelt! Men det är för att jag vill lära mej. Jag skulle kunna tänka mej att bli en svensk Supernanny. Nån som åker runt och hjälper familjer med snorungarna. Jag vill bli pedagogisk och kunna lära ut. Men samtidigt blir jag vansinnig på ungar som inte lyder. Ungar som är fräcka och framförallt inte visar någon respekt. Speciellt för gamla. Sådant hatar jag! Hur jag ska kunna behålla kontrollen i ett sådant läge och inte smälla till ungen, det återstår att se. Var det förresten någon som såg första avsnittet av SOS Familj? Jag va så arg så jag skakade. Hade jag vart där då hade jag garanterat börjat slåss med ungen. Jag har lite att jobba på märker jag...

Inga kommentarer: