tisdag 16 december 2008

"Mammas nyponsoppe e de bäste!"

Nicke har vart sjuk i några dagar. Såhär ser han ut. Från morgon till kväll. Och det är såååååååå synd om han! (Enligt han själv) Och det tycker mamma Helena med. Hon kom hem och gjorde nyponsoppa till honom "Precis som när han va liten". Stackars lilla plutten. NOT! Han ockuperar hela soffan och man får inte en syl i vädret i val av tvprogram. Här ska spelas tv-spel och dataspel på samma gång!


Idag va sista dagen på praktiken. Verkligen sååå skönt. Jag har verkligen trivts jättebra. Men samtidigt känns det som att man jobbar gratis och det har inte jag råd med! Och tro det eller ej, men det ska faktiskt bli roligt att sätta sej i skolbänken igen. Är det fel på mej?? Dock har jag inte gjort min Arbetsmiljö och Säkerhet än. Har haft tolv veckor på mej och imorgon är sista dagen. Tur att jag är ute i god tid iaf!

Imorgon bär det av till söt-Elin på frukost i P-vik. Ska äta scones, dricka te och se Mysteriet på Greveholm. Göööötttt!

Och nu har jag verkligen börjat räkna ner. 15 dagar kvar. Köpte solkräm på Apoteket idag. Faktor 30 till Nicke och 15 till mej. (Jag lånar nog hans 30 de första dagarna.) Men sen blir de Hawaian Tropic spayolja också. Luktar så gott och så är det ju lite snyggt att ligga på stranden indränkt i glänsande olja...haha!

Och visst har jag börjat på packlistan. Den blir längre och längre för var dag. Men den är väl inte så lång? Eller vad säger ni?

Inga kommentarer: