onsdag 10 december 2008

Det.

Imårse klockan åtta stod jag utanför veterinärpraktiken i regnet och väntade på att få bli insläppt. I handen hade jag en bur med en jamande Giggs i. När vi blev insläppta och det var vår tur uttryckte jag min oro för att han eventuellt var för ung. Han är ju ändå bara ett halvår men eftersom vi har en liten honkatt hemma ville jag ju göra det så fort som möjligt. Dom tog iaf in oss i ett rum för att undersöka kulorna. Hon känner och känner på stackars Giggs. Plötsligt får hon en underlig min i ansiktet. Hon hittar inga bollar! Giggs är en TJEJ!! Va??!!! Jag börjar gapskratta men tycker ändå att det är sååååå pinsamt! Hur kunde jag inte märka de innan?? Såhär i efterhand kan jag se vissa tecken på att allt inte va som de skulle. Han (han är fortfarande en han för mej) är mycket mindre än vad mina andra hankatter har vart. Men nu slapp han iaf det som alla hanar fruktar! Men vad ska vi kalla han? Nicke tycker att vi ska kalla han Det. Men jag vet inte, Giggsan känns väl närmast till hands...?
Men jaha, skulle ingte förvåna mej om min lilla Silly som än så länge bara är 13 veckor är en hane då. Hujedamej!

Inga kommentarer: