måndag 26 maj 2008

L+W=Sant!



Jag är nykär. Han heter Wallraff men kallas för Walle. Han är mor och fars åtta veckor gamla valp och han är helt underbar. Fruktansvärt intelligent och charmig. I hemlighet har han blivit min lilla hund me. Jag har adopterat honom. Har vart "hemma" hela dagen och lekt med honom. Jag har inte tröttnat! Han är mitt barn.


Nu har min första bantarvecka tagit slut. Jag var och vägde mej imårse. Jag har gått ner två kilo. Det är okej speciellt med tanke på det dietisten sa. Att jag väger normalt och behöver inte gå ner alls egentligen. Men det vill jag. Från och med idag äter jag en portion vanlig mat och resten pulver. Min första måltid idag var helt underbar. Kyckling och quinoasallad med youghurtdressing till. Dressingen var den godaste någonsin. Men eftersom jag inte ätit mat på en vecka har min magsäck krympt. Jag orkade bara äta en halv kycklingfile och lite sallad. Yes! Redan där har jag nått mitt viktigaste mål: att göra mina portioner mindre. Jag är glad och ska hålla i detta!!
Syster är hos mej ikväll. Efter att ha glott på tv och pratat skit en bra stund fick vi myror i benen och gick ut på en kvällspromenad. Hur skönt som helst! Sis hittade lite leksaker som hon naturligtvis inte kunde låta bli. Sekunden innan denna bild togs hade pandan åkt framåt och hon höll på att ramla av. Synd jag inte är lika snabb med avtryckarfingret som hon är på att göra bort sej!
Imorgon ska vi göra stan Fia och jag. In till Kalmar och shoppa. Behöver köpa nya byxor eftersom två par av mina jeans håller på att gå sönder. Jag sliter alltid ut dom på insidan av låret. Varför har jag ingen aning om. Men det slår aldrig fel! Ska även försöka hitta nåt nytt till helgen. Bluesen på fredan och Springbreak på lördan. Ska bli kul! Men pga min bantning ska jag hålla igen med drickat. Lite iaf...de ingen ide att hetsbanta, lite får man unna sej, iaf sprit när de e fest;)

Inga kommentarer: