onsdag 7 maj 2008

Liza är sur

Jättefint väder och jag vill gå ut. Men vad ska jag göra ute? Jag har ingen trädgård att sitta i. Gå en promenad skulle jag väl kunna göra men isf vill jag ha en hund med mej. Jag har ingen hund. Kom precis hem från jobbet. Skulle egentligen vilja lägga mej i soffan och glo på tv. Men det får man inte när det är fint väder. Eller får man de? Hade helst velat umgås med pojken idag. suck.

Jag ska sluta beställa kläder från internet. Det är bara krångel. Har fått en faktura från Nelly på 2561 kr. Trots att jag skickat tillbaka kläderna för längesen. Beställde en bikini från HM i slutet på mars. Men den va restnoterad och kommer inte förrän i mitten av juni. Vad är det för fel?!! Förstår att den tar slut. Verkligen. Men kan dom inte erbjuda lite kompensation för att jag får vänta 3 månader på min bikini? Jag ringde till dom. Det kunde dom inte. Skit i de då!!!

Gnällig jag e idag känner jag. Och det kommer mer...

Har haft två lägenheter på G de senaste fem dagarna. INGEN svarar. Jag överdriver inte om jag säger att jag ringt till den ena gubben säkert 80 gånger. Till den andra kanske jag ringt femtio. Sen när jag ringde Mönsterås Bostäder svarade inte dom heller. Jag var så arg så jag hade kunnat slänga telefonen i backen. Efter kanske tionde försöket svarade dom. Det var ju snällt. Men dom gjorde mej bara ännu argare när dom sa att det låg i mitt intresse att få tag i han som bor i lägenheten. Mitt intresse?!! Visst, men det är ju DOM som vill ha nya hyresgäster?!! Men jag fick iaf två dagar till på mej att få tag i gubben. Som att det skkulle hjälpa. De två dagarna har gått och han vägrar fortfarande lyfta på luren. Och jag VET att han använder telefonen. Ibland är det upptaget.
Till dej som läser detta: Om jag nån gång ringer dej, svara då på en gång. Annars kommer jag bli mycket arg på dej. Och: Känner du Gunde Rehn? Isf kan du förklara honom vad man använder en telefon till. Sedan kan du säga till honom att han är ett gubbAs!

Inga kommentarer: