tisdag 20 maj 2008

DietLiza

Jag går på diet. Cambridgedieten. Det är en pulverdiet och man får inte äta något annat än pulvret. Inte ens frukt och grönsaker. Däremot ska man dricka sjukt mycket vatten. Jag har snart avverkat min andra dag och det har hittills varit skitjobbigt och jättelätt. Antingen eller. Det finns inget mellanting. Skitjobbigt eller jättelätt.
Igår när jag började var det hur jobbigt som helst. Det enda jag tänkte på var mat. Hela tiden. Vet ni hur många tvreklamer som innefattar mat? Nästan alla! Vet ni hur ofta de äts i tvrutan? Hela tiden! Det är galet vad mycket mat det finns överallt. Var man än går. Det luktar mat i trapphuset, folk på gatan äter glass och det finns pizzerior i vartenda litet gathörn. Jag höll allvarligt på att bli tokig igår. Det värsta var på kvällen när jag inte ätit på hela dagen. Först började Nicke äta nötter. Morr! Sen fortsatte han med att poppa popcorn som luktade så gott. Morr! Som avslutning på frosserikvällen blev det cola och jordnötsringar. Morr! Samtidigt satt Bobby och svulla i sej pommeschips. MORR! Varför??!!

Idag har det tack och lov gått bättre. Jag har haft fullt upp hela dan och inte vart hungrig alls. Förutom när jag och Nicke åkte in till Kalmar och Nicke skulle äta på 4 kök. Han beställde fläskfile och potatisgratäng. Då var jag nära att ge upp. Men det gjorde jag inte. Yes!

Imorgon ska det enligt "statistiken" bli den jobbigaste dagen. Vi får se. Jag ska jobba. Det kommer nog bli jobbigt för det enda vi gör på jobbet är ju att fika.

Heja på mej! Jag ska fixa det...! Yeah!

Inga kommentarer: