tisdag 13 maj 2008

Doffes ankor

Idag har jag varit sååå duktig. Har hjälpt Doffe i hans nya lya. Målat tak är vad jag har gjort. Ni som har målat tak vet att man inte står i världens skönaste ställning. Men det gick ändå bra. Men det var jobbigt på slutet och nu ikväll känns det ungefär som att nån försökt vrida av min nacke. Ska tillbaka imårn igen...
Doffes föräldrar har ankor. En av dom hade blivit anfallen av en räv eller nåt. Det var fruktansvärt att se hur den led. Den låg typ med ansiktet neråt å kippade efter luft. Ryggen var nästan uppsprättad. Jag kunde inte döda den och inte Doffe heller. Det blev Nicke som fick bita i det sura äpplet. Han tog en stor sten och slängde i huvudet på den. Det värsta är ju bara dödsryckningarna. Jag var säker på att den levde för att den sprattlade så länge. Men den var stendöd. Usch! Hatar när djur lider. I filmer vill jag alltid att djuren ska överleva mer än människorna...

Sitter på jobbet och ugglar just nu. Ska jobba natt. Problemet är bara att jag inte vet vilken tid jag slutar imårn. Antingen slutar jag vid åtta eller ett. Hmm...jobbigt att inte veta jueee!!

Inga kommentarer: