onsdag 16 september 2009

Den lilla flickan är stor

Något har hänt med mej. Något magiskt. I hela mitt liv har jag varit en liten flicka. Jag var en liten flicka när jag föddes, jag var en liten flicka när jag började skolan och jag var en liten flicka när jag flyttade hemifrån. Den lilla flickan fanns även kvar när jag blev ihop, förlovade och gifte mej med Nicklas. Men så hände något. Något magiskt.

Jag köpte ett hus.

Helt plötsligt är allt förändrat. Helt plötsligt är jag en kvinna med ansvar. Ansvar för mej själv, för Nicklas och för vårat hus.
Ansvar finns det visserligen genom hela livet och självklart hade jag ett visst ansvar när jag var en liten flicka också. Men ni förstår vad jag menar. Nu är det ansvar på riktigt.

En liten del av mej kan sörja tiden som var när jag slapp ta ansvar, när jag slapp vara min egen. En annan del av mej älskar mitt nya liv.
Kärleken till Nicke har bara växt sej starkare. Speciellt nu när vi har något att vårda och ta hand om. Både han och jag mår bra när vi har projekt att bita i tillsammans. Innan hade han sin innebandy och jag hade skolan. Nu har vi något mer.

För det är nu det har börjat. På riktigt. Något magiskt har hänt.
Jag är vuxen och jag gillar det.

3 kommentarer:

helena sa...

Det låter riktigt som en vuxen person, men det är du Liza du är duktig på det du gör.

Unknown sa...

Vuxenpoäng Liza ;) Själv kommer jag nog aldrig bli vuxen.

Petra sa...

Saknat dig =)