tisdag 7 juli 2009

Men John Blundis, kom då!!

ÅÅhhh! Jag kan inte sova. Bara jag inte kommit in i en "jag kan inte sova-period", det orkar jag inte med just nu. Nee, jag hoppas att denna natt är ett undantag.

Sov du lilla videung, än så är det vinter...
När trollmor lagt de elva små trollen och bundit fast dom i svansen...
Byssan Lull koka kittelen full, det komma tre vandringsmän på vägen...
Vargen ylar i nattens skog han vill men kan inte sova...!

Hm, i den sista sången (från Ronja) är jag osäker på texten. Är det "nattens skog"? Eller kanske "mörkrets skog"? Eller nåt helt annat? Jaja, fin är den iallafall! Och jag skulle behöva att Lovis kom och satte sej på min sängkant och drog en trudelutt för mej med...

När jag va liten läste alltid mamma eller pappa en saga innan jag och Fia skulle somna. Det kan jag sakna ibland. Annat är det nu för tiden, när alla ungar har tv, dvd och tvspel i rummet, inte lustigt att barnen inte är utvilade längre...

Jag saknar att vara liten. Kunde man inte sova var det bara att gå in i mammas och pappas säng och lägga sej. Fast oftast låg redan Fia där och då fick jag för det mesta tassa iväg till min egen säng, men ibland fick jag krypa ner jag också. Jag kommer ihåg nätter när vi legat hela familjen i sängen och trängts, fyra personer och en katt!

Nu ligger vi två i sängen men det skulle kunna få plats fler. Jag älskar att ligga nära så jag ligger i mitten av sängen och stackars Nicke ligger på sin kant=) Men på min sida av sängen gapar det tomt! Nähä, jag svamlar en massa bara för att jag vet att när jag skrivit klart blir jag tvungen att gå och lägga mej igen. Och vem vet hur länge jag kommer ligga och vrida och vända...?

Jaja, godnatt folks!

1 kommentar:

Helena sa...

Detsamma var för mig i natt stört omöjligt att sova. Sen veta att jag var tvungen att gå upp tidigt för att lämna bil på lagning och ta prover. Man blir lite galen.