söndag 5 juli 2009

Härjigt...!

Är hemma efter sex dagars jobb varav två dagar med dubbelpass. Alltså, totalt- åtta pass. Jag är sliten!! Det ska bli underbart att vara ledig imorgon även att det är mycket som jag måste hinna med.
För det första måste jag ringa till veterinären. Man får ta bort stygnen själv efter steriliseringen, men det går inte! Dom har sytt så nära skinnet och det går inte att ta bort dom utan att nypa till i skinnet, både jag och Inge (Nicklas pappa) har försökt. Och på Silly är såret inte ens läkt! Idag har det gått elva dagar och stygnen ska tas efter tio egentligen. Inte bra alls.

Så ska jag åka till Oskarshamn så dom får fota och beräkna kostnaden för bucklan i min bil. Och så måste jag hinna ett besök hos farmor. Helst av allt ska jag hinna städa hemma också. Åh, härjigt!!

Igår var vi och handlade till fjällen Nicke köpte ryggsäck, vi köpte skor båda två, jag köpte vandringsbyxor, torrmat, en väldig massa helt enkelt...! Kalaset slutade till slut på den lilla nätta summan av...tamtadam.... 10.000 riksdaler! Aaahh!! Som väl var har vi snälla, underbara mammor som hjälper oss en bit på vägen. Tack ska ni ha!!

Nu blir det Wallander för Nicko och mej och sedan en tupplur.

1 kommentar:

Helena sa...

Det var så lite så, man ska få när man som bäst behöver det. Kram svärmor